Upphandling och inköp

Upphandlings- och avtalsenheten har ansvar för att samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköpsprocessen så att den vid var tid uppfyller landstingets ställda mål.

Skriver på ett avtal.

Enheten upphandlar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och lagen om valfrihet (LOV) och bedriver avtalsvård. Enheten är rådgivande i alla frågor rörande inköp (Inköpssupport) samt för juridiska frågor inom upphandlingsområdet.

Enheten har även ett samordningsansvar för e-handel inom landstinget. E-handel ska ge förutsättningar för ökad köptrohet mot ingångna avtal och därmed en styrning av inköpen till rätt leverantör och rätt priser.

 

Aktuella upphandlingar

För att ladda hem ett förfrågningsunderlag eller annons för intresseanmälan sök aktuell upphandling, i länken till höger, och fyll i begärda uppgifter så går det att kostnadsfritt ladda ned komplett förfrågningsunderlag.

 

Aktuella avtal

Du kan söka efter landstingets upphandlade avtal inom olika områden gällande varor och tjänster samt vård- och samverkansavtal med privata vårdgivare. Våra avtal hittar du om du klickar på länken "Aktuella avtal" i högerspalten.